Thursday, May 12, 2016

Belgia rallikrossi EM- ja MM-etapil stardivad rekordilised 48 Supercar masinat

Eeloleval nädalavahetusel jätkuvad rallikrossi EM- ja MM-võistlused Belgias. Jules Tacheny Mettet nimelisel rajal on kokku starti tulemas tänavuse hooaja rekordilised 48 Supercar masinat.

Põnevad rallikrossi EM ja MMsõidud jätkuvad juba sel nädalavahetusel Belgias

Monster Energy FIA rallikrossi MM arvestuses on rajale tulemas 19 Supercar masinat.
Lisaks tavapärastele sõitjatele on koduetapil startimas autoralli MM-võistlustel Citroëni ja Fordi tehasemeeskonnas sõitnud François Duval. Belglane stardib Olsbergs MSE meeskonna poolt ette valmistatud Ford Fiestal. Duvali jaoks on tegemist karjääri kolmanda rallikrossi MM-stardiga. 2005. aasta Austraalia ralli võitja rallikrossi MM-i parim resultaat pärineb aastast 2014, kui ta lõpetas Marklund Motorsport Volkswagenil koduse etapi 17.kohal.

Hooaja esimese stardi teevad Euro RX sarja Supercar klassi võistlejad

Euro RX Supercar klassis on rajale tulemas 29 masinat. Kui Euro RX Super 1600 võistlejad alustasid hooaega Portugalis, siis Supercar klassis osalejad saavad esimesed võistlussõidud kirja eeloleval nädalavahetusel Belgias.
Briti meeskonna Albatec Racing ridades stardib hooaja esimesele etapile valitsev Euro RX Supercar klassi meister Tommy Rustad. Norrakas on kahe hooaja vahel vahetanud VW Polo võistlusmasina Peugeot 208 vastu. Stardis on ka möödunud hooaja teine mees  Jérôme Grosset-Janin (Peugeot 208).
World RX sarja võistlejatest osalevad Belgia etapil Euro RX sarjas Peugeot Hansen Academy  sõitja Kevin Hansen (Peugeot 208) ja  World RX Team Austria omanik Max Pucher (Ford Fiesta).
Peugeot 208 masinaga on tänavu Supercar klassis startimas veel möödunud hooaja TouringCar klassi meister Fredrik Salsten ning Super1600 klassi teine mees Ulrik Linnemann, kes võitis aprilli keskel sõidetud Euro RX Super1600 hooaja avaetapi Portugalis.
Ford Fiestadega on Supercar klassi debüüti tegemas poolakad Krzysztof Holowczyc ja Martin Kaczmarski ning sakslane Andreas Steffen.
Rallikrossi EM-sarjaga on taas liitumas kaks endist madalamate klasside meistrit. Taas on rajale tulemas 2005. aasta TouringCar ja 2007. hooaja Super1600 sarja meister Michaël De Keersmaecker ning 2010. aasta TouringCar meister Derek Tohill. Mõlemad mehed stardivad Supercar klassi Ford Fiestal.
Kui Janno Ligur, Siim Saluri ja Andre Kurg tegid hooaja esimese stardi Euro RX Super 1600 klassis juba aprillis Portugalis, siis Belgias pidi hooaega alustama Euro RX Supercar sõitja Andri Õun.
Kahjuks aga eestlane siiski Belgis ei stardi, sest nädalavahetusel alanud Olerex Eesti Rallikrossi meistrivõistluste finaalis sai Õun finaalis toimunud avariis vigastada.
"Stardisirge keskel toimus intsident kaasvõistlejaga, mille tulemusena põrkasime vastu rajapiiret. Kokkupõrke tulemusena sai minu vasak käsi sedavõrd tugevalt kannatada, et kahjuks, pean jätma vahele FIA European Rallycross Championship Belgia etapi. See on minu ja kogu meeskonna jaoks väga halb uudis. Tänan teid rohkete toetuskõnede eest ja loodan kiirele paranemisele ja üritan olla taas tagasi Supercar roolis veel enne Olerex EMV rallikrossis teist etappi," sõnas arusaadavalt pettunud Õun enne Belgia etappi.


Euro RX Supercar klassis teeb hooaja avastardi Andri Õun


Lisaks Euro RX Supercar võistlejatele teevad hooaja avastardi ka Euro RX TouringCar klassi sõitjat, kus starti tulemas 19 sõitjat.

Kas Heikkinen saab kirja hat-tricki?

Rallikrossi MM-sari on alanud väga põnevate sõitudega ning seda tõestab ka punktitabel, kus kolme esimest meest lahutab vaid 3 punkti. Kui hooaja avavõistlusel Portugalis oli parim sarja kahekordne maailmameister Petter Solberg (Citroen DS3), siis möödunud nädalavahetusel Saksamaal sõidetud nädalavahetuse parim oli Mattias Ekström (Audi S1). Kusjuures rootslane oli kokkuvõttes parim nii kvalifikatsioonisõitude kokkuvõttes, kui ka finaalis ning osales lisaks RX klassi võistlusele ka DTM sarjas. Kahe etapi peale on finaali jõudnud kokku üheksa erinevat sõitjad, kellest kahel korral on finaali jõudnud Solberg, Robin Larsson (Audi A1) ja Toomas Heikkinen (Audi S1).
Just Heikkinen oli see, kes võitis Hockenheimringil sõidetud võistluse poolfinaali ning kes loovutas finaalis meeskonnakaaslasele Ekströmile esikoha peale väga tihedat ratas rattas võidusõitu.

Kas Heikkinen saab ka tänavu ronida masina katusele Belgia etapivõitu tähistama selgub juba pühapäeval

Eeloleval nädalavahetusel räägivad kõik märgid aga just soomlase kasuks, sest hooaja kahelt esimeselt etapilt kaks poodiumikohta saanud EKS RX sõitja on viimased kaks aastat Belgia etapi võitnud.
Kas soomlane suudab oma Audi S1 võistlusmasinast veel ühe lisakäigu leida ja tänavu esimest korda kõik konkurendid alistada ning võita kolmanda järjestikuse Belgia RX võistluse, selgub juba eeloleval pühapäeval.

Kas Solbergi võistlusmasin saab korda?

Valitsev maailmameister Petter Solberg alustas küll tänavust võistlusaastat Portugalis etapivõiduga ning jõudis ka Saksamaal finaali, kuid seda suuresti tänu kogemustele.
Kui Portugalis oli norralase Citroeni probleemiks vigane stardisüsteem, siis Saksamaal oli Solbergi masinal kahes kvalifikatsioonis probleeme diferentsiaaliga ning poolfinaalis ja finaalis kadus masina mootorist müstilisel kombel osa jõust.

Loodetavasti leiab meeskon Solbergi Citreoni mootorivea üles ning norrakas saab taas heidelda võidu eest
Veel eile oli kogu Solbergi meeskond Hockenheimis, kus endiselt otsiti viga, mis põhjustas mootori jõu kadumise. Loodetavasti saadakse hooaja punktiliidri masin siiski korda ning Solberg saab konkurentidega heidelda võrdsetes tingimustes.


 Fotod: FIA World RX, Petter Solberg RX,  Piret Jaani

No comments:

Post a Comment